14 thoughts on “Xiaomi Mi Home – opis konfiguracji aplikacji”

  1. Witam.

    Co zrobic jesli aplikacja nie chce połączyć sie z siecia wifi, wyskakuje komunikat że słaba siec lub bledne haslo (haslo wprowadzam prawidlowe)?

    1. Witam .
      Czy urządzenie nie jest za daleko od domowego routera gdzie sieć wifi jest kiepska ?
      Router może być też źle skonfigurowany lub posiada dodatkowe zabezpieczenia które blokują dostęp do urządzenia .
      Proszę podać nazwę i model routera .
      Jeżeli istnieje możliwość dobrze byłoby sprawdzić czy urządzenie jest w stanie przejść proces konfiguracji i poprawnie pracować na innej sieci wifi . Wtedy można by wyeliminować problemy z działaniem samego oczyszczacza.
      Pozdrawiam .

  2. Co zrobic w przypadku kiedy podczas laczenia z siecia ciągle wyskakuje time run out? Siec jest mocna, urzadzenie blisko routera. Aplikacja widzi urzadzenie ale nie da sie sparowac

      1. O jakie urządzenie dokładnie chodzi ?
        Swego czasu miałem podobny problem przy próbie połączenia odświeżacza Purifeir Air PRO , rozwiązanie okazało się dość prozaiczne , po poprawnie wykonanym resecie należało odłączyć urządzenie z prądu na parę minut , po wykonaniu tej czynności i ponownym połączeniu się z urządzeniem procedura przebiegła bez problemu .

        Kolejnym z powodów może być korzystanie z rozwiązań wifi dual band . Stosowanie tej technologi czasem powoduje problemy z urządzeniami xiaomi .

        Należy również sprawdzić dokładnie ustawienia rutera gdyż może być on skonfigurowany tak by nie dopuścić aplikacji do sieci .

        Jeżeli nie uda się znaleźć przyczyny możliwie że urządzenie wymaga przeinstalowania oprogramowania lub posiada wadę techniczną wtedy należy skorzystać z procedury gwarancji / reklamacji .

  3. Router działa w 2.4 Ghz ? Urządzenie nie współpracuje z 5Ghz a technologi Wi-Fi dual band potrafi nie działać jak należy .
    Oczyszczacz tworzy tymczasowy punkt dostępowy z którym możesz połączyć telefon ?
    Procedura resetu wymaga przytrzymania przez kilka sekund przycisku na górze urządzenia i z tyłu , jeżeli dioda nie mruga możliwie że po prostu przyciemniasz komunikat przy użycia przycisku z tyłu . O ile w wersji 2 nie spotkałem problemów z resetem to wersja pro raz na kilka konfiguracji wymagała wyłączenia urządzenia na chwilę z prądu i wykonania procedury resetu ponownie .

  4. Mam pytanie. Mam skonfigurowane urzadzenia w mi home i udostępniam te urządzenia zonie. Pytanie mam takie. Jak u żony poprzenosić te urządzenia do różnych pomieszczeń? Wszystkie są w share folderze

    1. Niestety nie znam odpowiedzi jak to rozwiązać za pomocą narzędzia udostępniania w obecnej wersji oprogramowania .
      Może warto korzystać z tego samego konta dla dwóch urządzeń jednocześnie . Aplikacja jeszcze niedawno nie wykrywała na ilu urządzeniach uruchomione jest dane konto . Jeżeli nic się nie zmieniło może to będzie rozwiązaniem pana problemu .

  5. Witam. Jak podłączyć filtr powietrza Xiaomi Air Purifier 2 do dwóch telefonów, żeby dwie osoby mogły zarządzać jednym urządzeniem?

    1. Oczywiście że istnieje taka możliwość .
      Wystarczy wybrać urządzenie w aplikacji mi home następnie w prawym górnym rogu wybrać „3 kropki” w kategorii General Settings wybrać Share.
      W kolejnym etapie wystarczy udostępnić urządzenie dla wybranego konta mi .

  6. Cześć,

    Mam problem z podłączeniem się do urządzenia z poziomy aplikacji na telefonie. W powyższym opisie brakuje mi odpowiedzi na pytanie jakie sobie zadaje teraz – do jakiej sieci WiFi ma być podłączony telefon po resecie ustawień na oczyszczaczu? Czego do tej pory próbowałem to:
    1. Reset WiFi na oczyszczaczu -> podłączenie się z telefonu do oczyszcacza przez punkt WiFi oczyszczacza –> w aplikacji MiHome nie odnajduje urządzenia
    2. Reset WiFi na oczyszczaczu -> podłączenie się z telefonu do WiFi domowego routera –> w aplikacji MiHome nie odnajduje urządzenia
    Będę niezmiernie wdzięczny za pomoc.
    Paweł

    1. W pierwszej kolejności należy podłączyć się z routerem , następnie gdy aplikacja wykryje już sieć sama poprosi o zminimalizowanie okna i przełączenie się na punkt dostępowy stworzony przez urządzenie . Następnie rozpocznie się proces automatycznej konfiguracji . Czekamy do jego zakończenia .

      Gdyby się tak nie stało dodatkowo można również wyłączyć na chwilę urządzenie zaraz po resecie .
      Swego czasu miałem podobny problem przy próbie połączenia odświeżacza Purifeir Air PRO , rozwiązanie okazało się dość prozaiczne , po poprawnie wykonanym resecie należało odłączyć urządzenie z prądu na parę minut , po wykonaniu tej czynności i ponownym połączeniu się z urządzeniem procedura przebiegła bez problemu .

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *